TCE Terwolde Racing

Powered by JOB Motorsport


21-10-23, Race 6 op Emsbüren:
Waar de Formule 1 traditioneel het seizoen altijd buiten Europa afsluit, zo deed de Pro-Kart serie dat met de laatste twee wedstrijden buiten Nederland. Race 6 vond plaats in België, terwijl de laatste wedstrijd van het seizoen werd verreden in Emsbüren, Duitsland. Het jaar kenmerkte zich voor TCE Racing als uitdaging, vooral in het technische gedeelte, maar alle puzzelstukjes zijn inmiddels op zijn plaats gevallen. De zelfverzekerdheid was deze keer ook groter dan normaal en dit bleek ook terecht. De weersomstandigheden begonnen slecht, veel regen maar met als vooruitzicht een zonnige middag.






Training:

De training begon voor het team op een onbekende baan onder natte omstandigheden. We merkten meteen dat de afstelling goed was en dat het een kwestie van finetunen was door te spelen met de bandenspanning. Emiel was de training begonnen en merkte dat de kart goed reageerde bij het aan remmen. 1x liet hij zich verrassen, doordat Gert, rijdend voor ICTWELLO vroeger remde dan ingeschat. Gelukkig kon Emiel, ondanks een mega spin een aanrijding vermijden met collega coureur en bandenmuur.
Na wat kleine wijzigingen nam Thony het stuur over. Ook hij merkte dat de balans top was en gaf nog even flink gas wat resulteerde in een 2e trainingstijd in de klasse en een 8e tijd overal.




Kwalificatie:
Ondertussen was teamcaptain Chris druk bezig met het voorbereiden van de kwalificatie en race. Met name de sterk veranderende omstandigheden maakten het lastig om een keuze te maken in de definitieve afstelling.
Bij het aanvangen van de kwalificatie, gereden door Emiel nam het team het tijdverlies voor lief, wetende dat de race droog zou worden en naar ons toe zou komen. Daarom waren we met een 13e tijd gemengd tevreden.


Race:

Bij de start van de race was het belangrijk om uit de problemen te blijven en het eerste gedeelte te overleven. Emiel deed dit prima, maar merkte ook dat de omstandigheden moeilijk waren qua rijgedrag van de kart. Chris kon over de radio duidelijk maken dat het van tijdelijke aard zou zijn en dat we het kantelpunt van de wedstrijd naderden. Dit bleek ook zo te zijn, want toen de baan droger werd, gingen de rondetijden flink omlaag.




Na 45 minuten sturen nam Thony het stuur over en begon het tempo verder op te schroeven. Tot aan de eerste tankstop had het team al flink wat verloren terrein weer goed gemaakt. Vanaf een 13e plaats waren we inmiddels de top 10 binnen gereden. De tankstop verliep erg soepel en kort na het tanken werd de bandenspanning aangepast. Dit resulteerde in een megastint van zowel Emiel als Thony. Het tempo was dusdanig dat na 3,5 uur race de aansluiting met de top 5 een feit was.




Helaas werd Thony door een achterblijver op de sidepod geraakt. Dit had voor de kart geen gevolgen wat betreft het tempo, maar de sidepod was los geraakt, waardoor het door de technische reglementen als gevaar werd gezien. De welbekende meatbal vlag werd getoond, wat betekende dat we een noodreparatie moesten uitvoeren. Dit kost ons de 6e plaats, misschien zelfs de 5e. Na de reparatie was het tempo weer erg goed. We waren competitief aan de top 3 in onze klasse, waarmee we ons potentieel duidelijk hebben laten zien.


Na sterk coachwerk van Chris en strakke, constante rondetijden van Thony en Emiel werd de race op een 8e plaats afgesloten. We hebben als team dit jaar ontzettend veel geleerd en gaan er voor 2024 goed voor zitten om de weg omhoog in te zetten.

Het team bedankt Pro Kart Nederland voor een mooi en geslaagd kampioenschap. Verder willen wij alle support op en langs de baan van familie en vrienden bedanken voor hun steun een aanmoedigingen, dit geeft altijd een mooie boost voor het racen. En natuurlijk willen wij de sponsoren bedanken voor hun steun, want zonder hun was dit niet haalbaar geweest!


Terwolde Renault, Dacia en Nissan

Egberts Fietsen
Autopoetsbedrijf Welvering




Tot de volgende!!



23-09-23, Race 6 op Spa-Francorchamps:
Na een enorm warme race op Vledderveen, slechts 2 weken geleden, was het veld neergestreken in België waar de temperatuur een stuk koeler was. Het weer was fris maar prachtig en het zou de hele dag droog blijven.

Training:
Bij aankomst was de kart in de basis al goed afgesteld. Tijdens de training was het zaak om de afstelling te optimaliseren. Met name het zoeken naar de juiste bandenspanning was lastig. Ook het verkeer en diverse gele vlaggen maakten het niet makkelijker om een paar snelle ronden te noteren en te zien of de balans goed was.


Kwalificatie:
Na wat tips van Spring Racing over de afstelling gingen we van start in de kwalificatie. Qua rondetijden was het nog niet top, maar de constantheid zat er goed in. Met dit in het achterhoofd besloten we ook op die manier de wedstrijd aan te vangen.


Race:
Bij de start van de race gebeurde er niet zo veel. We merkten dat de kopgroep snel wegreed, maar naarmate de race vorderde begonnen de rondetijden langzamerhand te kantelen richting ons voordeel.
Gestart als 14e, liepen we langzamerhand in naar de teams voor ons. Halverwege de race lagen we inmiddels op een mooie 7e positie. Het team maakte geen fouten en noteerde constante rondetijden, waardoor we na drie uur racen goede progressie hadden geboekt.
Helaas begon het linker tandwiel roet in het eten te gooien. Deze raakte van z'n plek, waardoor we noodgedwongen moesten sleutelen. Pas na een uur konden we de rit weer vervolgen, maar was de kans op een mooi resultaat vervlogen.


Op zaterdag 21 oktober wordt het seizoen afgesloten in Emsbüren. 

Tot dan!!


09-09-2023: Pro-kart series, Vledderveen

Na een zomerstop van bijna twee maanden is het weer tijd om het seizoen te vervolgen. Race 5 stond op het programma, en wat een race zou het worden. Niet alleen stond iedereen weer te trappelen om te beginnen, maar de temperaturen waren ook buitengewoon hoog dat dit automatisch een extra obstakel werd voor de wedstrijd.

Het doel van TCE Terwolde Racing was duidelijk, focus op ons zelf, uit de problemen blijven en vooral goed zorgen voor je eigen conditie en die van de kart, want beiden zouden veel te lijden krijgen gedurende de 5- uurs race op Vledderveen.


 



Training:

De training begon om 11.00 en duurde een uur. De temperatuur was inmiddels al gestegen richting de 25 graden, maar het was nog goed te doen. Belangrijk was om een goede afstelling te vinden, waarmee ook de banden het de hele race op niveau konden vol houden. Dit bleek lastiger dan verwacht. De temperatuur bleef alleen maar stijgen, wat resulteerde in tragere rondetijden gedurende de training, maar dat had het team ook wel verwacht. De eerste stint werd door Emiel gereden. Hij noteerde een tijd die uiteindelijk goed was voor een 5e tijd in de training. Na wat kleine aanpassingen kwamen we uiteindelijk toch weer uit bij de eerste afstelling, waarmee we begonnen.

Vervolgens nam Thony het stuur over om te kijken of hij net zo tevreden was over de balans als Emiel. Na een paar snelle ronden kwam Thony binnen om aan te geven dat dit de afstelling was, waarmee beide rijders uit de voeten konden.


Kwalificatie:

Voor de kwalificatie nam teamcaptain Chris nog even kort door wat de planning zou zijn en het beste moment voor een snelste ronde. Emiel ging kwalificeren. Hij merkte dat het tempo van de training niet gehaald kon worden in de kwalificatie. Dit had twee oorzaken. De eerste was het verkeer, waarin hij zich bevond. Het was druk op de baan en erg moeilijk om een vrije ronde te vinden. Maar het belangrijkste punt was de balans. De kart gleed in de kwalificatie meer dan in de training, waardoor de gereden 5e tijd niet meer haalbaar was. Uiteindelijk kwalificeerde Emiel zich op de 9e positie. Hierdoor moesten we kijken of we nog een kleine aanpassing konden maken richting de race, maar de tijd was erg kort en de pitsstraat ging 5 minuten voor aanvang van de opwarmronde dicht.


 De race:

Vlak voor de start kon het team nog iets aanpassen aan de afstelling. Na de kwalificatie werd duidelijk dat we de banden te warm hadden, waardoor we snel moesten schakelen, anders hielden de banden het niet vijf uur lang vol. Bij het aanpassen van de afstelling hield Chris nauwlettend de tijd in de gaten. De kart was klaar en Emiel stond klaar om in te stappen. De timing was goed, want de pitsstraat was nog open. Echter waren er 11 teams niet op tijd, waardoor deze allemaal vanuit de pits moesten starten.

Bij de start kwam het hele veld goed van zijn plek. Ondanks de kleine baan en het grote startveld, kwam iedereen netjes door de openingsfase heen. Emiel had een plekje gewonnen en lag daardoor 8e. De pace was goed en de rondetijden waren constant. Chris had van te voren een plan gemaakt qua strategie die het meest gunstig zou zijn, maar hield ook rekening met de hitte en de fysieke conditie van de rijders. Het was inmiddels 30 graden en er stond weinig wind. 

Wissel:

Na een stint van 45 minuten stond Thony klaar om het stuur over te nemen. De wissel verliep soepel en Thony kon het stuur overnemen en meteen hetzelfde tempo vervolgen. Hij kwam ook in een mooi gat terecht, waardoor hij op dat moment weinig last had van andere rijders. TCE lag inmiddels op een 7e positie en we merkten dat dit qua tempo het maximale was. We waren niet de snelste in de groep, maar reden uitermate constant. De teams voor ons waren net te snel om bij te halen en de teams achter ons niet snel genoeg om meteen als bedreiging gezien te worden.

Tankstop 1:

Thony was 30 minuten onderweg en het was tijd voor de eerste tankstop. De pitsstraat was mooi leeg, waardoor we alle ruimte hadden en geen oponthoud. De tankstop verliep soepel en rustig en bij het weg rijden kon Emiel zich opmaken voor zijn langste stint van de race. Het tempo bleef constant en er gebeurden ook weinig incidenten op de baan. Waar de verwachting was dat met de extreme hitte en de kortere lay-out er veel meer zou gebeuren, bleek dit in werkelijkheid niet zo uit te pakken. Er werd netjes gereden en er gebeurde relatief weinig. 

Emiel was inmiddels 75 minuten onderweg en zat tegen de 2e tankstop aan. Hij merkte wel dat de kart wat begon te glijden aan de achterkant en dacht eerst aan een lekke band. Gelukkig was de tankstop al gepland en Emiel kwam binnen. Na het tanken werd de kart snel van z´n plek gezet en kort de paddock op om te kijken wat er aan de hand was. Na het snelle handelen van Thony was het euvel hersteld (lichte speling op het achterwiel) en kon hij meteen instappen om aan zijn langste stint te beginnen. Veel tijd ging er niet verloren, maar het leverde wel de betrouwbaarheid op om de race veilig en op tempo te kunnen vervolgen.


Ook Thony maakte in zijn stint geen fouten en reed strakke rondetijden. Ondanks de hitte hielden beide rijders het goed vol. Door een goed eet en drink schema te volgen, zowel voor, tijdens als na de stints, bleven de rijders geconcentreerd en scherp genoeg om te blijven rijden.


 Laatste stint:

De wedstrijd was inmiddels over de helft heen en het einde van de race kwam in zicht. Alle wissels waren goed verlopen en de tankstops verliepen zonder problemen. Ook teamcaptain Chris kon zich goed rustig houden, want je wilt al snel alles langs de baan observeren, maar dat was onder de huidige omstandigheden in de volle zon niet vol te houden. Vanuit de schaduw in stoel heeft hij alles goed kunnen overzien. Alleen bij belangrijke punten werd er gecommuniceerd met de rijders tijdens de race, want teveel communicatie leidde teveel af.

Bij het vallen van de vlag kwam Thony als 7e over de streep in onze klasse. Na veel pech in de voorgaande races, nu eindelijk een resultaat waarmee we tevreden konden zijn. We zaten ruim in de top tien op een baan waar we niet de meest competitieve kart hadden. 

Nu is het de taak om alles weer op orde te hebben. De volgende race is alweer over twee weken, deze keer op het mooie Spa-Francorchamps in België. 

Tot dan !!



De passie achter de kartsport:

Als je wordt gevraagd wat voor hobby's je hebt en je antwoord: "karten", dan is de eerste reactie vaak: "ooh, een beetje stilzitten en sturen, dat kan ik ook wel". 

Maar iedereen die deze SPORT beoefent weet zelf wel beter. Behalve dat het fysiek iets van je vraagt is er nog veel meer. Het is de adrenaline, de kick om hard te gaan (bij voorkeur harder dan de rest), tegenstanders inhalen, maar ook de techniek. Het afstellen van de kart. Grenzen verleggen, maar bovenal, samen zorgen voor een fantastisch spektakel, waarin iedereen het naar zijn zin heeft, ongeacht het resultaat. Dat je aan het einde van een race kunt zeggen met elkaar, dit was geweldig.


Iedereen wil graag goede resultaten scoren, maar tegelijkertijd weet iedereen ook die meedoet aan de Pro-Kart series dat wij geen Formule 1 coureurs zijn. En toch creëren we samen een sfeer dat heel dichtbij dezelfde beleving komt. Dit heet onder de kartcoureurs: Passie voor de Sport!! Je leeft naar een wedstrijddag toe, er wordt getraind, er worden online beelden bekeken van de betreffende baan waar geracet wordt, er worden vragen gesteld over de juiste afstelling van de kart en er worden nog wat laatste puntjes op de i gezet om zo goed mogelijk voorbereid op de wedstrijddag te verschijnen.




We weten dat er niet dezelfde belangen op het spel staan als in de F1, maar elk kartteam weet wel hoeveel werk er is verricht om weer aan de start te staan. Dit gebeurd door de inzet van je eigen team, maar ook met behulp van andere teams. Dat is wat het Pro-Kart Kampioenschap zo mooi maakt. We willen allemaal racen, maar we willen elkaar ook allemaal helpen om een zo mooi mogelijk startveld te hebben. Heeft er iemand pech of lukt het allemaal even niet, dan zijn er andere teams je weer op de been helpen om toch de wedstrijd uit te rijden.




Voor degenen die het interessant lijkt om te komen kijken of zelfs deel te nemen, kom eens kijken bij de mooiste endurance kartklasse van Nederland. Er wordt op verschillende kartbanen gereden, waarschijnlijk ook ergens bij jouw in de buurt. Uiteraard kun je ook contact opnemen met de organisatie van Pro-Kart Nederland.

Hopelijk heb je mooie indruk gekregen van deze geweldige sport en wees vrij om langs te komen om de echte sfeer te proeven!! Het seizoen is nu halverwege en het is zomerstop. Op zaterdag 9 september gaat de competitie weer verder op Vledderveen.



Fijne vakantie !!




Tot dan!!






1-07-2023: Race 4 Pro-Kart series, Landsard Eindhoven:

Het was weer tijd voor de 4e race van het seizoen. De weersomstandigheden waren in tegenstelling tot de vorige races veranderlijk. Het was bij aankomst nat, maar het waaide ook en de temperatuur was aangenaam. Toch besloot het team om met een nat weer afstelling te gaan beginnen. Dit resulteerde in een aangenaam rijgedrag van de kart.

Training:
Gedurende de training was het de bedoeling om de beste regenlijn te vinden en de kart maximaal af te stellen. Emiel begon de training en moest meteen een nieuw setje banden inrijden. Dit was wel spannend, omdat de grip laag was. Vervolgens maakte Chris de call om wat aan te passen. Meteen werd duidelijk dat deze aanpassing super werkte. De rondetijden vlogen omlaag. Vervolgens nam Thony het stuur over om te kijken wat voor gevoel hij had. Dit resulteerde halverwege de training in een 2e tijd. Daarop besloten wij verder geen risico meer te nemen. De kart was goed en het vertrouwen was er.

Kwalificatie:
Thony reed deze keer de kwalificatie. Het was merkbaar dat de kart goed lag op deze baan. Hij zat er meteen goed bij reed constant in de top 5. De regen was inmiddels gestopt. Dit betekende dat de baan ineens snel begon op te drogen. Doordat we nog met een regen set-up reden, kon Thony niet echt mee aanvallen. Toch pakte we een 6e startplaats bij het vallen van de vlag.

Race:
De baan was nu hard aan het opdrogen. Dit betekende alertheid van alle rijders om zo goed mogelijk door de eerste ronden te komen. Thony startte goed, bleef uit alle ellende en kwam goed in het ritme. De rondes en het tempo waren goed om in de top 5 te blijven rijden. Uiteindelijk werd het te droog, waardoor Chris de call maakte om te gaan wisselen, maar ook om de bandenspanning te laten zakken, voordat de banden opbrandden.Emiel nam het stuur over en zette het goede tempo voort. Ondanks de wissel zat het team weer in de top 5 en kwam zelfs het podium inzicht. Helaas ging het vlak voor de tankstop mis. Emiel kwam klem te zitten tussen 2 andere rijders, waarbij er 1 een lichte tik gaf op de achterkant en de andere aan de voorkant bij het insturen van de hairpin. Hierbij raakte de aandrijving en voorzijde dusdanig beschadigd dat het einde wedstrijd was. De teleurstelling was groot, want er had veel ingezeten, maar door een onschuldige touche mocht het niet zo zijn.

TCE Racing gaat nu de zomerstop en en hoopt in de 2e helft van het seizoen het geluk aan zijn zijde te hebben. Voor iedereen een goede vakantie, houdt onze socials en website in de gaten en we zien jullie snel weer terug.

Tot 9 september in Vledderveen!!



21-05-2023 Race 3 Prokart Serie TT Junior Track  TCE Racing in de top 10

Het seizoen is momenteel in volle gang en het is alweer tijd voor race 3 van het seizoen. Deze keer was de competitie te gast op het Junior circuit van Assen. Na tweemaal pech in de voorgaande races, was het team erop gefocust om dit niet nog een keer te laten gebeuren.

 


Extra leuk is dat Assen voor TCE Racing een thuiswedstrijd is. De baan ligt praktisch in de achtertuin. Daarom waren sponsoren, familie en vrienden in grote getalen aanwezig. Dat zorgde voor een gezellige sfeer en extra leuk om te vertellen over de kartsport en wat er allemaal bij komt kijken. IEDEREEN BEDANKT VOOR DE STEUN!!


Het zou een pittige race worden. Het was prachtig weer, de zon liet zich vaak zien en de baan gaf je niet veel mogelijkheden om uit te rusten, want de bochten volgen zich in rap tempo op.


TRAINING:
Bij de training was het zaak om een goede balans te vinden voor de kart. We kwamen er snel achter dat er veel grip was op de baan. Hierdoor moesten we goed op de banden letten dat deze niet te hard gingen slijten. Qua rondetijden konden we niet met de top meekomen, maar qua afstelling was er nog wat te verbeteren.


KWALIFICATIE:

De kwalificatie was erg druk. Alle teams kwamen tegelijk de baan op, waardoor het zoeken was naar een vrije ronde, liefst nog bij iemand in de slipstream. Emiel nam de kwalificatie voor zijn rekening. Met een elfde tijd was het team redelijk tevreden, wetende dat er nog 5 uur geracet moest worden.


RACE:
De start van de race verliep goed. Emiel kon een aantal plekken pakken en wist uit de drukte te blijven. Er gingen een paar karts achterstevoren maar gelukkig kwam iedereen zonder schade de openingsfase door.
Na verloop van tijd was het tempo constant en kwam het team langzamerhand naar voren toe. De truc was om geen ellende te veroorzaken en onnodig in gevechten verwikkeld te raken.

WISSEL:

Bij de eerste tankstop werd meteen van rijder gewisseld. Thony nam het stuur over en kwam op een 7e plaats weer terug op de baan. Door het constante rijden en uit de problemen te blijven schoven we steeds verderop naar voren toe. Richting het laatste uur lagen we op een 5e positie. Terwijl Emiel zich klaar maakte voor de laatste tankstop, kreeg Thony te maken met technische problemen. De ketting was van het tandwiel gelopen, waardoor er kostbare tijd verloren ging. Uiteindelijk kregen we de kart weer aan de praat, maar waren we helaas terug gevallen naar de 10e plaats. Top 10 was wel het doel, maar gezien de omstandigheden had er meer ingezeten. Helaas niet gelukt, maar het toont aan dat de potentie er is om richting de top 5 mee te kunnen doen.

De volgende wedstrijd wordt gereden op Lelystad. Geen wedstrijd voor het kampioenschap maar een 12 uurs race in samenwerking met team ICTwello.


Tot dan !!

 


08-04-2023 Race 2 Prokart Serie. Gifbeker TCE Racing nog niet helemaal leeg: 

Het beloofde een mooie dag te worden op het circuit van Berghem. Het weer was prachtig en iedereen was in goede stemming. Teamcaptain Chris kon er deze keer helaas niet bij zijn, maar contact via de app was er wel.

Na een moeilijke race in Venray was de kart weer helemaal opnieuw opgebouwd. Dit bleek ook bij aanvang van de vrije training.


Training:
De kart was al helemaal geprepareerd en kon meteen rondjes rijden bij het opengaan van de baan. Thony beet het spits af en voelde de kart aan de tand. Het gevoel was meteen goed. De rondetijden waren prima. Er moest alleen een beetje gespeeld worden met de bandenspanning. Toen dit op orde was nam Emiel het stuur over. Ook hij kon meteen tempo maken. Echter aan het einde van de training merkte hij dat de kart ineens minder vermogen had.
Bij het binnen komen van de kart werd alles gecheckt maar kon er geen echt probleem gevonden worden. Toen Emiel weer wilde wegrijden kwam er ineens rook vanaf de koppeling en bleek deze te zijn opgebrand. In alle snelheid werd dit gewisseld en waren we vlak voor de kwalificatie gereed.

Kwalificatie:
Emiel begon aan de kwalificatie en merkte dat de kart goed op de baan lag. Echter na 3 ronden kwam hetzelfde probleem weer terug. Wederom verlies van vermogen. Er bleek dus nog een probleem te zijn, alleen deze keer met de cabarateur. Deze reparatie zorgde ervoor dat de start van de race ruimschoots niet werd gehaald.


Race:
De race was inmiddels al een half uur onderweg toen TCE Racing de kart weer klaar had. Het duurde even een paar ronden voordat de kart warm was, maar eenmaal warm kwam er een goed tempo naar boven.
De hele race reden beide heren constante tijden en werd het potentieel van de kart en het team zichtbaar. Gezien de rondetijden had er misschien wel een top 5 / top 6 ingezeten, maar dat mocht nu nog niet zo zijn. De race zelf verliep zonder incidenten.
De oorzaak van het technisch falen is niet meteen duidelijk. Vooralsnog lijkt het te gaan om dikke pech, aangezien de kart voorzien is van nieuwe onderdelen. 


Het team hoopt nu dat alle technische/mechanische pech weg blijft en zal zich gaan voorbereiden op de wedstrijd op het Junior circuit van Assen. Een thuiswedstrijd voor het team.
Tot zondag 21 mei in Assen!!


11-03-2023: TCE Racing maakt debuut in de Pro-Kart series.

Eindelijk was het zo ver, de start van het nieuwe Pro-Kart seizoen. Maar liefst 50 teams staan er dit jaar aan de start. Een ongekend groot startveld.

 







Ook TCE Racing is dit seizoen van de partij. En hoe gek het ook klinkt, het was prachtig weer met een lekker zonnetje. De baan was in de ochtend iets nat, maar droogde al snel weer op.

Vrije training:
In de training ging het team opzoek naar de beste afstelling. Dit was nog best lastig, aangezien de baan aan het opdrogen was en de omstandigheden per ronde steeds anders waren. Na enige tijd hadden we de afstelling gevonden waar we voor dat moment tevreden mee waren.


Kwalificatie:
De kwalificatie bestond uit 20 minuten . Thony stond klaar om de kwalificatie te rijden. Een aantal ronden ging goed maar na een aantal ronden sloeg de technische maleur toe. Thony verloor een wielmoer, waardoor hij noodgedwongen de pits in moest. De kwalificatie was hierdoor voorbij, maar een nog grotere uitdaging was om alles voor de race weer klaar te krijgen.

Race:
Vlak voordat de race van start ging stond de kart weer klaar. Echter omdat de tijd drong, was het niet meer mogelijk om de kart nog enigszins goed af te stellen.


Thony kwam wel op tijd aan om bij de startgrid aan te sluiten, maar wel achteraan.                                                      Bij de start werden geen risico's genomen en iedereen kwam goed door het eerste gedeelte heen.        Naarmate de race vorderde kwamen we erachter dat de kart niet top was.                                                    Bepaalde bochten kwam die niet goed door. Daardoor konden niet de maximale potentie benutten van de kart.

Het probleem werd gedurende de race extra duidelijk toen bleek dat de linker voorband teveel te verduren kreeg. Daarom moesten we snel van band wisselen, waarmee kostbare tijd verloren ging.







Ook Emiel kon in zijn stints niet veel anders doen dan managen en de kart thuis brengen, zoals Thony dat ook moest doen. Het verloop van de wissels en de tankstops verliepen goed en de communicatie, verzorgt door Chris waren ook dik in orde. Uiteindelijk kwamen we als 13e over de streep.



Het was voor het team een leerzame eerste wedstrijd en het werd duidelijk waar de pijnpunten momenteel liggen. 

Daarom gaat het team hard aan de slag om te verbeteren en daarmee richting de top 10 proberen te schuiven.
De volgende wedstrijd vind plaats op 8 april op het snelle circuit van Berghem.
Tot dan!!